۱۳۸۸ آبان ۱۵, جمعه

احمدی نژاد حق ما نیست لیکن انرژی هسته ای، حق مسلم مردم ایران است

پس از فاجعه انتخابات تا کنون رسانه های برون مرزی مخالف کودتای انتخاباتی زیر کنترل امواج انحرافی غرب و اسراییل قرار گرفته و بجای تمرکز در خواسته واقعی مردم که همانا ریاست جمهوری مهندس موسوی بود به موضوعات مورد نظر آنها مشغول داشته شده اند. برای نمونه با بررسی دقیق رسانه های طرفدار جنبش(یا به ظاهرطرفدار) می بینیم که موضوعات داغ ارسالی به این رسانه چه از منابع شناخته شده و چه مشکوک موضوعات داغشان رسیدگی به سلاحهای اتمی همیشه وجود داشته. موضوعات رسیدگی به سلاحهای هسته ای ایران و موضوعات مربوط به اسراییل که خواسته های غرب و اسراییل است بسیار پررنگ و اهداف خردگرایان موج سبز در راهیابی برای حل بحران انتخابات کمرنگ و درهم نمایش می یابد، یا اخیرا برای نمونه دنبال ردپای کشتی هایی که چند تا اسلحه عتیقه ساخت ایران به حزب الله ارسال می شده است موضوع داغ این رسانه و تعدادی دیگر شده و مردم را نیز مشغول این موضوعات کرده اند و غرب هم معاملات صورت گرفته شده خود را با گروه احمدی نژاد و حجتیه در سفر متکی به واشنگتن انجام می دهد.

کشورهای غربی و اسراییل در ظاهر از جنبشهای آزادی خواهانه و خردگرایانه مردم ایران پشتیبانی می کنند ولی عملا دستشان در دست دولت واپسرگرا و خرافاتی «حجتیه» ای احمدی نژاد است.
اندیشمندان، خردگرایان و آزادیخواهان ایران آگاه باشند که اینبار نیز مانند همیشه دارند مورد سوء استفاده سیاستهای غرب و رسانه های فارسی زبان تحت کنترل اسراییل و شرکتهای نفتی قرار می گیرند، تا با استفاده از این جنبش مردمی دولت واپسگرای «حجتیه ای» احمدی نژاد را تضعیف کرده و از آن در سر میز مذاکرات «انرژی هسته ای» و «قراردادهای نفتی» به ضرر مردم ایران امتیازات استثماری را از آن خود نمایند.
اشتباه نکنیم! غربی ها هیچگاه فکر عوض کردن دولتهای واپسگرایی مانند دولت احمدی نژادها و جایگزینی دولتهای خردگرا و روشن اندیشی مانند دولت رییس جمهور موسوی نیستند زیرا گرفتن چنین امتیازات ننگینی از دولتهای بیسواد و بی تجربه ای مانند دولت احمدی نژاد برای آنها بسیار راحتتر است.

دول غربی با به رسمیت شناختن دولت غیر قانونی احمدی نژاد و ادامه روابط دیپلماتیک و نشستن سر میز مذاکرات با آنها، عملا این پشتیبانی را اثبات نموده و فقط در ظاهر و تبلیغات از برقراری دموکراسی در ایران حمایت می کنند.
این چندمین بار است که در تاریخ ایران این بلاها را بر سر ملت ایران آورده اند و از جنبشهای آزادیخواهانه ایرانیان فقط و فقط در جهت تضعیف دولتهای دیکتاتوری حاکم جهت رسیدن به منافع استعماری خود بهره برده اند.
بیایید اینبار انرژی خود را در خواسته های جنبش آزادیخواهانه خود را اولویت بندی کنیم و تحت تاثیر خبرهای رسانه های کنترل شده قرار نگیریم.
راهکاری ما:
۱- فشار به دولتهای غربی که ادعای پشتیبانی از مردم ایران دارند برای به رسمیت شناختن دیپلماتیکی دولت منتخب و خردگرای ایران به ریاست مهندس موسوی
۲- تلاش برای جلوگیری از تولید سلاح اتمی (نه انرژی اتمی) در ایران که البته با روی کار آمدن دولتی خردمند در ایران، مورد دوم خود به خود با مذاکرات سالم و دیپلماتیک محقق خواهد شد.

لطفا جای این دو الویت را عوض نکنیم. اول خواشته ما بعد خواسته بیگانگان. از تاریخ درس بگیریم و اینبار با تیزهوشی ایرانی خود از بازی خوردن توسط دول استعماری جلوگیری کنیم. آنها همیشه وقتی به خواسته های خود رسیدند خواسته ما را فراموش کردند.
به امید ایرانی آزاد با دولتی مقتدر و خردگرا

با سپاس
مزدک

۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

صدها تن از سربازان وظیفه دوران دیکتاتوری پینوشه در صدد برملا کردن محل دفن اجساد کشتار دسته جمعی کودتای ۱۹۷۳ شده اند

امروز، ۱ نوامبر ۲۰۰۹

صدها تن از سربازان وظیفه سابق دوران ژنرال پینوشه ، پس از ۳۵ سال، در مقابل کاخ ریاست جمهوری شیلی گردهم آمدند.
این سربازان چندین سال است که می خواهند محل دفن اجساد و جزئیات شکنجه و کشتار کودتای ۱۹۷۳ که منجر به سرنگونی دولت رییس جمهور منتخب سالوادور آلنده در شیلی شد را برملا کنند لیکن این سربازان پیش از اینکه بخواهند به اینکار دست زنند، خواستار تضمین امنیت از دادگاههای دولت کنونی مبنی بر زندانی نکردن یا تنبیه آنها می باشد.
این سربازان که امروزه در سنین پیری می باشند از این وحشت دارند که به خاطر انتقام گیری از امرایی که به آنها دستور جنایت و کشتار داده شده تنبیه گردند. در زمانی آنها عهد کرده بودند که این اطلاعات را با خود به گور ببرند ولی اکنون این موضوع را به صورت یک وزنه سنگین روانی بر دوش خود دانسته و تعدادی نیز می خواهند با برملا کردن این کشتار بتوانند از مزایای درمانی-روانی و مزایای دیگر دولتی بهره مند شوند.

با سپاس
مزدک

درسی که دکتر عبدالله کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان از انتخابات ایران آموخت و هوشمندانه کناره گیری کرد

امروز ، روز اول نوامبر ۲۰۰۹، دکتر عبدالله در مصاحبه خود با شبکه خبری سی ان ان کناره گیری خود را از دور دوم انتخابات افغانستان رسما اعلام کرد. در حال حاضر آقای حامد کارزای در انتخابات دور دوم بدون رقیب مانده است. دکتر عبدالله خواستار برکناری رییس کمیسیون انتخابات و ناظرینی که بوسیله آقای کارزای رییس جمهور کنونی گزیده شده اند و همچنین ناظرینی که در دور اول انتخابات متهم به تقلب شده اند بود. آقای کارزای این پیشنهاد را نپذیرفته و تقلب ها و سو استفاده های کمیسیون انتخاباتی گمارده خود را نیز انکار کرده است.
آقای احمدی نژاد در ایران توانست با حضور افراد گمارده خود در کمیسیون ناظر بر انتخابات با کنترل بر اجرای انتخابات و تقلب خود را مجددا به پست ریاست جمهوری برساند. دکتر عبدالله از انتخابات ایران عبرت گرفته و با کناره گرفتن ، اجازه انجام چنین حرکاتی مانند احمدی نژاد را به حامد کارزای نداد. اکنون آقای کارزای ۲ راه در پیش دارد. یا می بایست به تنهایی انتخاباتی فرمایشی و تک نفره برگزار کند وبه رییس جمهوری ضعیفی مانند احمدی نژاد تبدیل گردد یا به خواسته های دکتر عبدلله تن در دهد. در هردو حالت برنده اصلی دکتر عبدالله خواهد بود.
دکتر عبدالله به خبر نگاران در کابل گفت "من میخواهم نمونه ای باشم برای اینده که هیچکس نتواند دوباره سعی کند که با تقلبات حقوق مردم افغانستان را پایمال کند"
دکتر عبدالله با کراوات و دستمال سبز در مصاحبه امروز خود با کریستسن امانپور کناره گیری خود را به طور مشروح بیان می نماید.
با سپاس
مزدک

۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

فرخ بلسرا (Freddie Mercuryفردی مرکوری) از هنرمندان پارسی تبار هند

"پارسی" های هند از اقوام زرتشتی های ایرانی تبار هستند که پس از حمله تازیان به ایران نخست به خراسان و سپس به منطقه گجرات درهندوستان کوچ کردند.
این قوم با تناسب جمعیت بسیار اندک خود نسبت به جمعیت عظیم هندوستان تا امروز توانسته است بزرگی خود را در آن کشور جلوه دهد و شخصیتهای مهمی را از جامعه خود به هندوستان و جهان ارایه کند .
از افراد متشخص این گروه ایرانی تبار می توان فیروز گاندی همسر نخست وزیرپیشین هند، ایندرا گاندی، که عضو اولین مجلس نمایندگان هندوستان نیز بود و فرزند وی نخست وزیر هندوستان "راجیو گاندی" را نام برد. همچنین پس از آیندومیتوان ازخواننده و نوازنده معروف جهان " فرخ بلسرا" با نام هنری " فردی مرکوری" (Freddie Mercury) را که از هنرمندانان مشهور نیم قرن اخیر جهان می باشدا نام برد.


تندیس فرخ بلسرا در سوییس

پدر فرخ (فردی) به عنوان تحویل دار دادگاه عالی انگلیس بود که برای کار به زنگبار مهاجرت کرده بود. فرخ در زنگبار به دنیا آمد. وی که از کودکی به موسیقی علاقه بسیاری داشت توانست در جوانی رهبری گروه معروف کویین (Queen) در انگلستان را بر عهده گیرد. وی در سال ۱۹۹۱ در ۴۵ سالگی بر اثر بیماری ایدز در گذشت و مراسم فوت وی در لندن بر اساس آیین زرتشت انجام گردید. از وی آهنگهای جهانی بسیاری بر جای مانده است. وی خالق آهنگ جاودانه "We will rock you - We are the champion" می باشد که این آهنگ به مانند سرود رسمی مسابقات ورزشی در سالنهای ورزشی دنیا به خصوص در آمریکا پخش می شود.

* آهنگ مذکور را می توانید در زیر ببینید.