۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

فرخ بلسرا (Freddie Mercuryفردی مرکوری) از هنرمندان پارسی تبار هند

"پارسی" های هند از اقوام زرتشتی های ایرانی تبار هستند که پس از حمله تازیان به ایران نخست به خراسان و سپس به منطقه گجرات درهندوستان کوچ کردند.
این قوم با تناسب جمعیت بسیار اندک خود نسبت به جمعیت عظیم هندوستان تا امروز توانسته است بزرگی خود را در آن کشور جلوه دهد و شخصیتهای مهمی را از جامعه خود به هندوستان و جهان ارایه کند .
از افراد متشخص این گروه ایرانی تبار می توان فیروز گاندی همسر نخست وزیرپیشین هند، ایندرا گاندی، که عضو اولین مجلس نمایندگان هندوستان نیز بود و فرزند وی نخست وزیر هندوستان "راجیو گاندی" را نام برد. همچنین پس از آیندومیتوان ازخواننده و نوازنده معروف جهان " فرخ بلسرا" با نام هنری " فردی مرکوری" (Freddie Mercury) را که از هنرمندانان مشهور نیم قرن اخیر جهان می باشدا نام برد.


تندیس فرخ بلسرا در سوییس

پدر فرخ (فردی) به عنوان تحویل دار دادگاه عالی انگلیس بود که برای کار به زنگبار مهاجرت کرده بود. فرخ در زنگبار به دنیا آمد. وی که از کودکی به موسیقی علاقه بسیاری داشت توانست در جوانی رهبری گروه معروف کویین (Queen) در انگلستان را بر عهده گیرد. وی در سال ۱۹۹۱ در ۴۵ سالگی بر اثر بیماری ایدز در گذشت و مراسم فوت وی در لندن بر اساس آیین زرتشت انجام گردید. از وی آهنگهای جهانی بسیاری بر جای مانده است. وی خالق آهنگ جاودانه "We will rock you - We are the champion" می باشد که این آهنگ به مانند سرود رسمی مسابقات ورزشی در سالنهای ورزشی دنیا به خصوص در آمریکا پخش می شود.

* آهنگ مذکور را می توانید در زیر ببینید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر