۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

درسی که دکتر عبدالله کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان از انتخابات ایران آموخت و هوشمندانه کناره گیری کرد

امروز ، روز اول نوامبر ۲۰۰۹، دکتر عبدالله در مصاحبه خود با شبکه خبری سی ان ان کناره گیری خود را از دور دوم انتخابات افغانستان رسما اعلام کرد. در حال حاضر آقای حامد کارزای در انتخابات دور دوم بدون رقیب مانده است. دکتر عبدالله خواستار برکناری رییس کمیسیون انتخابات و ناظرینی که بوسیله آقای کارزای رییس جمهور کنونی گزیده شده اند و همچنین ناظرینی که در دور اول انتخابات متهم به تقلب شده اند بود. آقای کارزای این پیشنهاد را نپذیرفته و تقلب ها و سو استفاده های کمیسیون انتخاباتی گمارده خود را نیز انکار کرده است.
آقای احمدی نژاد در ایران توانست با حضور افراد گمارده خود در کمیسیون ناظر بر انتخابات با کنترل بر اجرای انتخابات و تقلب خود را مجددا به پست ریاست جمهوری برساند. دکتر عبدالله از انتخابات ایران عبرت گرفته و با کناره گرفتن ، اجازه انجام چنین حرکاتی مانند احمدی نژاد را به حامد کارزای نداد. اکنون آقای کارزای ۲ راه در پیش دارد. یا می بایست به تنهایی انتخاباتی فرمایشی و تک نفره برگزار کند وبه رییس جمهوری ضعیفی مانند احمدی نژاد تبدیل گردد یا به خواسته های دکتر عبدلله تن در دهد. در هردو حالت برنده اصلی دکتر عبدالله خواهد بود.
دکتر عبدالله به خبر نگاران در کابل گفت "من میخواهم نمونه ای باشم برای اینده که هیچکس نتواند دوباره سعی کند که با تقلبات حقوق مردم افغانستان را پایمال کند"
دکتر عبدالله با کراوات و دستمال سبز در مصاحبه امروز خود با کریستسن امانپور کناره گیری خود را به طور مشروح بیان می نماید.
با سپاس
مزدک

0 نظرات:

ارسال یک نظر